Monday, May 23, 2011

MO NAK BAGI HADIAH. HANYA BUAT ENTRY "AKU INGIN BERUBAH"


syarat2nya ialah...



masa skolah rendah...aku ke skolah...pakai gown...tak tergerak nak pakai baju kurung pun...dah mak beli...aku pakai ja...bila dah darjah 4...dah start pakai baju kurung...1 perubahan...alhamdulillah...rasa macam tutup aurat...belum tergerak nak pakai tudung...maklum la...skolah rendah...macam selekeh ja pakai tudung...(jangan terasa tau...ini luahan perasaan ku...)

masa tingkatan 1 pun sama...still free hair...sampai hujung tahun...bulan december 1993...mak abah dah beli umah...so kami kena pindah...pindah kat perumahan yang dikelilingi kampung...mula2 tu sedih gak...nak kena tinggalkan geng2 skolah...dengan perangai macam tomboi...asek rambut pendek ja...

1st day aku ke skolah baru...aku rasa sedih sangat...aku sorang ja yang tak pakai tudung...smua mata pandang aku semacam ja...balik umah ja terus bagitau mak...kena pakai tudung...compulsory...mula la p cari tudung ready made...tapi pakai kat skolah ja...kalau keluaq jalan2 still free hair...

masuk ja tingkatan 5...aku dah berubah...taknak free hair lagi...aku terus pakai tudung...walaupun ke kedai...alhamdulillah...memang mak terperanjat gak...alih2 tengok aku yang tercongok depan tv...tunggu mak kua
q bilik... =) aku nak teman mak p supermarket...shopping...

sejak tu la aku start bertudung...aku rasa bagus jugak aku pindah ke area yang aku duduk skang...

'aku ingin berubah'...


karya original...hak milik aku ja... =)


1 Kata² Orang:

Muslimah Optimis said... [RePLy]

tahniah untuk anda.. alhamdulillah.. tutuplah aurat kamu dengan melabuhkan tudung kamu.. :D

terima kasih sudi join..sebarang update terkini akan dimaklumkan di Laman MO..tq

LuaHKaN PeRaSaaN aNDa